Forfatter: | Kategori: Transport |

En hverdag uden logistik er utopi. Skal man forestille sig scenariet, vil det udmunde i tomme hylder i forretninger og dermed også et tomt køleskab derhjemme, som ikke fyldes op lige med det samme, hvis der er prblemer med leverancerne. For at undgå dette scenarie, arbejder de mange logistikfirmaer på højtryk hver dag. Den tyske logistik avis DVZ har startet en kampagne “Vi er logistikken” som støtte til logistikfirmaer i hele Europa for at gøre opmærksom på disse firmaers vigtige rolle. TimoCom, som er firmaet bag Europas største transportplatform, er en af de mange deltagere i kampagnen.

Logistikbranchen er Tysklands tredjestørste arbejdsgiver, i Danmark er det den største. Dermed er logistikbranchen den branche med størst erhvervsmæssig værdi. Maren Jeche fra avisen DVZ forklarer, hvorfor der blev taget initiativ til denne imagekampagne for logistik: “Med “Vi er er logistikken” øsnker vi at give branchen et ansigt og vise, hvor alsidig branchen egentlig er. Vi tilbyder alle deltagere muligheden for at gøre klart, hvordan, hvor og fra hvem den relevante merværdi opnås. Det er derfor næsten en selvfølge at branchens store virksomheder som Mercedes-Benz, Schenker og Lufthansa Cargo deltager. Også TimoCom leverer med sine produkter en merværdi til transportkæden og støtter transport- og logistikbranchen bl.a. med at undgå tomkørsler.

Forstil dig, at en vognmands lastbil holder ved den tysk-polske grænse og har hurtigt brug for gods, som skal transporteres til Barcelona. Ikke noget problem, i TimoComs fragtbørs vil vognmanden dagligt få adgang til 450.000 kapacitets- og fragttilbud fra hele Europa samt få adgang til forskellige værktøjer, som optimerer og forenkler hans hverdag. Via platformen kan speditører, vognmænd, transportfirmaer og produktion og handel hurtigt og enkelt indgå aftaler – ligemeget om det handler om ordregivere eller -modtagere.

TimoComs Chief Representative, Marcel Frings, fortæller at TimoCom bidrager med merværdi til transport- og logistikbranchen: “Udover fragtbørsen tilbyder vi et værktøj til længerevarende transportlicitationer, en søgemaskine til lager- og logistikarealer og en kalkulations- og trackingløsning, som optimerer vores brugeres transportforløb målrettet.  Sidste år kom vi også ud med en mobilversion af vores produkter til alle mobilenheder, når man ikke lige er på kontoret.

Udover kampagnen “Vi er logistikken” engagerer it-udbyderen sig også på andre sociale områder.  Siden 2012 hat TimoCom støttet non-profit-organisationen “Transportambassadørerne”. Målet er at formidle venskab i trafikken til offentligheden samt udvikle trafiksikkerheden med forskellige kampagner.  “Både i brancherelateret støtte til den kommende generation samt interdisciplinære kampagner som “Pas på: Blind vinkel” eller “hånd i hånd på vejene”  Alle disse kampagner skal hjælpe til at gøre trafikken endnu sikrere samt optimere transportforløbet på vejene.

 

Lignende artikler: Den blinde vinkel