Forfatter: | Kategori: Digital, Fragtbørs |

Dette scenario kender en hver speditør: Ved venstre øret telefonrøret, til højre kuglepen og en blok for hurtigt at kunne skrible læsse- og aflæsningssted. Faxen er også klar til at modtage ordrer og hver dag føres utallige telefonsamtaler, mange samtaler er blablabla og der er knap tid til en kop kaffe. Dette kender den engelske spedition International Forwarding Ltd (IFL) alt for godt til. En ganske normal spedition. Og dog. De adskiller sig fra andre, da deres medarbejdere altid prøver at tænke innovativt og ”out of the box”.

Roy-Rob-Nigel-03_900x600px_RBG

Speditionen IFL er en moderne virksomhed med 60 ansatte og hovedsæde i Bimingham i UK. Som navnet også antyder, arbejder firmaet med international transport i Europa. IFLs egne chauffører tager sig af hovedparten af opgaverne, men opgaver gives også videre til mangeårige og pålidelige samarbejdspartnere. For 11 år siden tog IFL et skridt ind i fremtiden og begyndte at benytte TimoComs fragtbørs TC Truck&Cargo®. Næsten hver dag anvender medarbejderne hos speditionen TimoComs onlineplatform for at kunne udnytte deres kapacitet optimal. Medarbejderne gør også brug også den elektroniske branchehåndbog TC Profile® for hurtigt at komme i kontakt med deres forretningspartnere. Via branchehåndbogen har firmaet også udvidet netværket med nye forretningspartnere. IFL udbyder også lagerarealer, diesse udbydes også via TimoComs lagerbørs. På den måde kan firmaer og virksomheder særligt i Midlands regionen hurtigt finde det passende, skulle man stå og mangle lagerarealer.

Fragtbørsen og IFL har mere til fælles
Medarbejderne hos IFL har fokus på altid at være et skridt forud konkurrenterne og er altid på udkig efter nye tiltag. Blandt andet har medarbejderne forstået at social media er optimalt til at nå ud til omverdenen. Social media platformene benyttes til at sprede nyheder fra firmaet, blandet også når der er kommet usædvanlige transportopgaver, som har en læserværdi. I det IFL og de ansatte er dus med internettet, er det logik for burhøns at de også benytter TimoComs online transportplatform samt udnytter mulighederne derfra på bedste vis.

IFL har sin egen Facebook-side, en LinkedIn profil, et kundenyhedsbrev samt en blog. Salgslederen Andy Grubb om bevæggrundene: „Vi er så aktive på sociale medier for at komme endnu nærmere vores mulige kunder samt forsøger at knytte kanaler sammen. Og rent faktisk har vi derigennem fået den ene eller anden transportopgave mere, da folk pludselig får kendskab til kender os fra vores social media kanaler.

TimoCom har også et kundenyhedsbrev, samt anvender Facebook, Xing, Google Plus og Twitter i sin kommunikation og med denne fællesnævner er der basis for et samarbejde i fremtiden. TimoComs Chief Representative Marcel Frings om samarbejde: „Fælles projekter med IFL er en mulighed. F.eks. kunne vi lave linkbytte eller udvikle nye ideer sammen. Dette kigger vi helt sikkert nærmere på.“

To moderne firmaer er eksemplet på, at det i dag kann betale sig at udnytte internettets fordele.

Mere information omkring TimoCom og IFL finder du på www.timocom.dk og www.internationalforwarding.co.uk.